Rimma Sans Bold

Krój inspirowany konstrukcjami betonowymi i monumentalną architekturą jest jednocześnie łagodny i odważny. Solidność liter kontrastuje z wąskimi znakami interpunkcyjnymi, ich relacja podobna jest do tej, która zachodzi między metalowymi konstrukcjami a betonowym fundamentem.

Projekt osadzony jest na kwadratowej siatce, która stanowi podstawę systemu modułowego. To odwołanie do eksperymentów z projektowaniem, które w XX wieku do mistrzostwa doprowadzili szwajcarscy projektanci. Nie tylko Helvetika, ale Szwajcarska Szkoła Typografii w ogóle są tu mocnym odniesieniem. Podobne siatki były również aktywnie wykorzystywane przez architektów i projektantów przemysłowych.

„Zainspirowała nas architektura, a w szczególności prace słynnej radzieckiej architektki Rimmy Aldoniny – mówią autorzy kroju, który nazwę zyskał właśnie na jej cześć. – Prace architektoniczne Rimmy zawsze wyróżniały się kreatywnością, ciekawymi rozwiązaniami i dużym profesjonalizmem”.

Dom Kultury Moskiewskich Zakładów Samochodowych, projekt: Rimma Aldonina, 1976, commons.wikimedia.org

Krój można pobrać bezpłatnie:
https://www.behance.net/gallery/113806441/Rimma-Sans-Bold-Free-Typeface

Vladyslav Boyko – ur. w 2001 r. w Czernihowie, Ukraina. Artysta wizualny i projektant graficzny. Tworzy plakaty i identyfikacje wizualne dla inicjatyw kulturalnych i społecznych. Studiuje sztukę nowych mediów w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie. Jego plakat znalazł się na okładce #134 NN6T.
www.instagram.com/lad_boo

Lyosha Pushkarev – ur. 1987 roku. Otrzymał wykształcenie plastyczne na Państwowym Uniwersytecie Humanistycznym im. M. Szołochowa w Moskwie. Projektant, dyrektor artystyczny i założyciel studio graficznego Delo. Inspirator w zespole projektantów typografii i plakatów SMRG (Samoorganizacja). Osiągnięcia: Srebrny Lew na festiwalu reklamowym w Cannes, złoto na festiwalu Golden Drum, nagroda specjalna Związku Projektantów.
https://www.instagram.com/pushkarev/
http://delo.design/