Wiedźmontologie
07–15.12.2019 | Londyn

fot. materiały organizatora

London Contemporary Music Festival przez kilka lat krążył po różnych lokalizacjach, by na dobre zakotwiczyć w podziemiach University of Westminster, czyli tzw. Ambice P3. Tegoroczna edycja, Witchy Methodologies, skupia się na związkach dźwiękowych eksperymentów oraz okultyzmu, rytualnej sile muzyki oraz współczesnych nurtach feminizmu. Centralną postacią jawi się Jennifer Walshe z operą TIME TIME TIME, napisaną wspólnie z Timothym Mortonem. Chór Musarc, od lat współpracujący z festiwalem, również wykona kompozycję Walshe (The White Noisery) podczas koncertu łączącego nowe zamówienia (Lina Lapelytė, Joseph Kohlmaier) i reinterpretacje np. Poème symphonique Ligetiego na 100 metronomów. Ważne miejsce zajmują działania wychodzące od słowa, służące za zaklęcia w festiwalowym świecie dźwięku (Bhanu Kapil / Rohini Kapil, Holle Peter, CA Conrad). Okultystyczno-widmontologiczną część programu reprezentują m.in. Cosey Fanni Tutti, kompozycja Alwynne Pritchard dla pianisty Zubina Kangi, a także rytualne tańce i dźwięki Compagnie Bakalama Senegal. Być może najciekawszy punkt programu to koncert wokalnych improwizacji Maggie Nichols, połączony z premierą nowego utworu związanej ze środowiskiem Wandelweiser Evy-Marii Houben, prezentacją pracy video zmarłej w styczniu Susan Hiller oraz twórczości Rosemary Brown, kompozytorki-medium, której utwory miały dyktować duchy zmarłych (m.in. Liszta, Schuberta, Beethoveena).

Londyn, Ambika P3, University of Westminster, 35 Marylebone Road

www