Aleksandra Pieńkosz Interfacepoetry

Rozdzielczość Chleba przedstawia:
Piotr Puldzian Płucienniczak

Dobra poezja obywa się bez poezji. W miejscu uzyskanym dzięki jej usunięciu Aleksandra Pieńkosz zapisuje frazy odnalezione w software’owych interfejsach i montuje z nich cyfrowe kolaże, których objaśnianie jest równie potrzebne jak tworzenie przypisów do hashtagów.

Żeby nie dać się wciągnąć w tryby mansplainingu, po prostu rozsypię przed Wami te hashtagi, którymi Aleksandra najczęściej posługuje się na Insta, i lakonicznie zapowiem jej książkę: zbiór poezji wizualnych pod nieujawnionym jeszcze tytułem ukaże się w Rozdzielczości Chleba już wkrótce, niebawem. Aha, termin #interfacepoetry autorka wymyśliła sama. Enjoy.

Łukasz Podgórni

#aesthetics #collageart #digitalcollage #foundpoetry #interfaceart #interfacepoetry #netart #postdigitalart #postinternet #postpoetry #visualpoetry

 

 

 

AlLEKSANDRA PIEŃKOSZ – rocznik 1992. Tworzy na granicy tekstu i obrazu od 2012 roku, kiedy to zdekonstruowała swój dziecięcy tomik wierszy, tnąc go w liberackie kolaże i robiąc z nich wystawę. Jej prace prezentowane były w Niemczech, Chorwacji, Włoszech i Polsce, publikowała w „Cegle” i australijskim Collage Collective Co., współpracowała z Ha!artem. Z wykształcenia edytorka, pracuje też jako graficzka.
Jej zainteresowania przebiegały od poezji lingwistycznej przez liberaturę i literaturę cyfrową po glitch art i estetyki postinternetowe, i ciągle są gdzieś pomiędzy. Założycielka inicjatywy Glitch art is dead, w ramach której próbuje znaleźć miejsce dla sztuki cyfrowej w realnym świecie. Organizatorka międzynarodowych wystaw Glitch Artists Collective, redaktorka pierwszej polskiej książki o glitch arcie oraz adminka fanpejdża Błędy systemu w miejscach publicznych.

instagram.com/ale.png
behance.net/alepienkosz

Poezja nie jest już zakuta w tekstowe interfejsy. Dzięki osiągnięciom myśli ludzkiej materiał poetycki może dziś zostać przedstawiony w postaci obrazu, gałęzi, sampla albo ciosu. Chodzi o przybliżenie się do sedna, mniejsza o nośnik. W każdym numerze NN6T Hub Wydawniczy Rozdzielczość Chleba częstuje nas świeżym chlebem eksperymentu i wskazuje metody (re)produkcji poezji poza poezją.